Kommentar till Linnea Tjänst B inlägg
Facebook: Marknadsföring.
Inlägget kan hittas här:
http://www.youtube.com/watch?v=rCbE0EQ-2kQ
Hennes youtube kanal kan hittas här:
http://www.youtube.com/user/DDB302Linnea?feature=watch
Hej Linnea :)
Jag tycker du har gjort bra videos om
facebook marknadsföring som har kort och koncis info så att man som
betraktare lätt kan hänga med, vilket det inte hade blivit om det
hade varit för mycket text.
Lite längre fram i videon när du tar
upp exemplet om västtrafiks facebooksida där en nöjd kund skriver
på deras sida tar du upp vikten av tvåvägs kommunikationen.
Om du vill skriva mer om vikten av
tvåvägs kommunikationen på facebook i din essä hittade jag en
artikel jag tror kan vara till nytta för dig som handlar om att
engagera sina kunder på facebook.
Att
just vara personlig i sina inlägg mot kunder menar Harris &
Dennis (Harris & Dennis 2011) att det stärker förtroendet mot
företaget. I sin undersökning kom de fram till att när företag
håller sig till en jordnära nivå (dvs. att dom håller god ton i
sina konversationer, är tydliga och vänliga och talar på enkelt
sätt så ingen förvirring sker) vid samtal med sina kunder så
känner sig kunderna mera betydelsefulla och att man får bekräftelse
vilket gör att kunden i sin tur är mera benägen att tala gott om
företaget på facebook. Vidare i sin undersökning berättar de i
sin undersökning att vänner på facebook är mera benägna på att
lita mera på varandra vad gäller produktrekommendationer än om det
hade varit någon okänd.
MVH
Niklas Vedberg
Ref
lista:
Harris,
Lisa. Dennis, Charles. (2011) Engaging
customers online – challenges for e-retailers. Journal of Consumer
Behaviour, Volume 10, Issue 6 p. 338–346.
[Elektronisk]
Tillgänglig: <
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cb.375/references
>
[2012-12-11]
[2012-12-11]
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar