söndag 9 december 2012

Lärkontrakt uppdaterat, har lagt till nya länkar för Tjänst B :)

Lärkontrakt – Digital Distributionsformer DDB302

Av någon anledning som vill en del länkar inte bli aktiva, men dem fungerar ändå då man istället får kopiera addressen och klistra in dem i addressfältet ^^

Niklas Vedberg
Högskolan Väst 2012

Blog → Vodcast → Facebook

Tjänster att använda:

tjänst att använda för blog, Blogspot, Tjänst A:
niklasvedberg.blogspot.com

tjänst att använda för vodcast (videocast) , Tjänst B:
(är igentligen blog i sig där man kan posta vodcast)

Facebooksidan, där jag kommer uppehålla vid Tjänst C:
http://www.facebook.com/Ddb302NiklasVedberg

Tillsammans med bloggen, vill jag testa hur dessa tjänster skulle kunna fungera i en kedja för att sedan låta dessa ligga till grund för essän med dem möjliga frågeställningarna: 
 
1. Hur ett företag kan stärka sitt varumärke med podcastvideos.
2. Hur ett företag kan profilera sig på sociala medier genom att låta sina användare vara delaktiga.


Litteratur att använda:

Tjänst A: Blogg (göra bloginlägg om videocast):

Felix, Lionel & Stolarz, Damien (2006). Hands-on guide to video blogging and podcasting :
emerging media tools for business communication. Amsterdam; Elsevier.

Larry Larraga and Dan Coleman. (2009). Video podcasting is not as hard or as expensive as you think. In Proceedings of the 35th annual ACM SIGUCCS fall conference (SIGUCCS '07). ACM, New York, NY, USA, Pages 202-206. DOI=10.1145/1294046.1294095[Elekronisk] Tillgänglig: <http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?doid=1294046.1294095 >
[2012-11-15]
  • Video podcasting is not as hard or as expensive as you think

Wikipedia, The Free Encyclopedia.(2012)RSS Enclousure.[Elektronisk]Tillgänglig: <http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=RSS_enclosure&oldid=497477345 >
[2012-11-15 Kl. 13:24]



Wikipedia, The Free Encyclopedia (2012)Podcast. [Elektronisk] Tillgänglig:<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Podcast&oldid=520737772 >
[2012-11-20 Kl. 14:00]

Ormond, Pat R. (2008)Podcasting enhances learning. J. Comput. Small Coll. 24, 1. Pages 232-238. [Elektronisk] Tillgänglig:
< http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1409763.1409817&coll=DL&dl=ACM >
[2012-11-20]

Meng, Peter (2005) PODCASTING & VODCASTING-A WHITE PAPER. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.wssa.net/WSSA/SocietyInfo/ProfessionalDev/Podcasting/Missouri_Podcasting_White_Paper.pdf >
[2012-11-20]


Bowman, J. (2006). Getting plugged on the podcast [Elektronisk] Tillgänglig:< http://ezproxy.server.hv.se/login?url=http://search.proquest.com/docview/206281560?accountid=14825 >
 [2012-11-23] 

Scott, David M. (2007). You oughta be in pictures. EContent, vol. 30, no. 6, pp. 64-64. [Elektronisk] Tillgänglig:< http://ezproxy.server.hv.se/login?url=http://search.proquest.com/docview/213816970?accountid=14825>
 [2012-11-23] 

Wen Gao, Yonghong Tian, Tiejun Huang, and Qiang Yang. (2010). Vlogging: A survey of videoblogging technology on the web. ACM Comput. Surv. 42, 4, Article 15 (June 2010), 57 pages. DOI=10.1145/1749603.1749606 http://doi.acm.org.ezproxy.server.hv.se/10.1145/1749603.1749606
[Elektronisk]Tillgänglig: < http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1749603.1749606&coll=DL&dl=ACM&CFID=208250886&CFTOKEN=97819450 >
 [2012-11-23] 

Youtube (2010) Kevin Butler PS3 Commercials. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.youtube.com/watch?v=9ONtyilKg8Q >
 [2012-11-23]




Tjänst B: Podcast (göra videocasts om facebook) → 

Inlägg 1:
Einarson, Peder(2011)Skapa en facebookstrategi[Elektronisk]Tillgänglig:
< http://www.facebookskolan.se/foretag/index.php?page=skapa-facebookstrategi >
[2012-12-05]

Facebook(2012)Facebook-newsroom [Elektronisk]Tillgänglig:
< http://newsroom.fb.com/Key-Facts >
[2012-12-05]

Irena Pletikosa Cvijikj and Florian Michahelles. (2011). Understanding social media marketing: a case study on topics, categories and sentiment on a Facebook brand page. In Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (MindTrek '11). ACM, New York, NY, USA, Pages 175-182. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=2181037.2181066&coll=DL&dl=ACM&CFID=204834643&CFTOKEN=34079468 >
[2012-12-05]

Inlägg 2:
Andersson, Robert (2011)Publicera intressant och engagerande innehåll. [Elektronisk] Tillgänglig:
< http://www.facebookskolan.se/foretag/index.php?page=publicera-intressant-och-engagerande-innehall >
[2012-12-07]

Facebook_a (2012) Kattjouren. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.facebook.com/Kattjouren?ref=ts&fref=ts >
 [2012-12-07]

Facebook_b (2012) Gametrailers. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.facebook.com/gametrailers/app_403359706360567?ref=ts >
[2012-12-07]

Harris, Lisa. Dennis, Charles. (2011) Engaging customers online – challenges for e-retailers. Journal of Consumer Behaviour, Volume 10, Issue 6 p. 338–346.
[2012-12-07]

Inlägg 3:

Andersson, Robert(Andersson_a 2012)Facebook Offers (Erbjudanden) tillgängligt för alla sidor. [Elektronisk]Tillgänglig: < http://www.facebookskolan.se/blogg/index.php?blogg=facebook-offers-erbjudanden-tillgangligt >
[2012-12-09]

Andersson, Robert(Andersson_b 2012)Facebook Offers I Sverige [Elektronisk]
[2012-12-09]

Andersson, Jimmy (Andersson_c 2012)Alla företag erbjuds nu Facebook Offers. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.ehandel.se/Alla-foeretag-erbjuds-nu-Facebook-Offers,1561.html >
[2012-12-09]

Andersson, Robert (Andersson_d 2012)Facebook testar vill-ha-knapp med nya funktionen collections. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.facebookskolan.se/blogg/index.php?blogg=facebook-testar-vill-ha-knapp-med-nya-funktionen-collections >
[2012-12-09]

Constantine, Josh (2012) Facebook Collections Lets Retailers Augment Posts With “Want/Collect” Buttons That Save Products To Pinteresque Profile Sections. [Elektronisk] Tillgänglig:
[2012-12-09]

Harris, Lisa. Dennis, Charles. (2011) Engaging customers online – challenges for e-retailers. Journal of Consumer Behaviour, Volume 10, Issue 6 p. 338–346.
[2012-12-09]

Palmer, Adrian. Koenig-Lewis, Nicole. (2009) An experiential, social network-based approach to direct marketing. Direct Marketing: An International Journal, Vol. 3 Iss: 3 pp. 162 – 176. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.emeraldinsight.com/case_studies.htm/journals.htm?articleid=1806140&show=html&WT.mc_id=alsoread >
[2012-12-09]


Tjänst C: Facebook (göra facebook inlägg om bloggning):

Hedengren, Thord Daniel & Olsson, Rickard m fl.(2011)BörjaBlogga [Elektronisk] Tillgänglig: < http://borjablogga.se/tagg/borja-blogga-101/ >
[2012-11-14]

Eric Baumer, Mark Sueyoshi, and Bill Tomlinson. (2008). Exploring the role of the reader in the activity of blogging. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '08). ACM, New York, NY, USA, 1111-1120. [Elektronisk]Tillgänglig: < http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1357054.1357228&coll=DL&dl=ACM&CFID=201421078&CFTOKEN=45754545 >
[2012-11-14]




Artiklar för essän:

Irena Pletikosa Cvijikj and Florian Michahelles. (2011). Understanding social media marketing: a case study on topics, categories and sentiment on a Facebook brand page. In Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (MindTrek '11). ACM, New York, NY, USA, 175-182. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=2181037.2181066&coll=DL&dl=ACM&CFID=204834643&CFTOKEN=34079468 >
[2012-11-19]

Stina Nylander and Åsa Rudström. (2011). Questions, inspiration, feedback, and contributions: how entrepreneurs network online. In Proceedings of the 5th International Conference on Communities and Technologies (C&T '11). ACM, New York, NY, USA, 128-137. [Elektronisk]Tillgänglig:
[2012-11-15]

Yung-Ming Li and Nine-Jun Lien. (2009). An endorser discovering mechanism for social advertising. In Proceedings of the 11th International Conference on Electronic Commerce (ICEC '09). ACM, New York, NY, USA, 125-132. DOI=10.1145/1593254.1593272 http://doi.acm.org.ezproxy.server.hv.se/10.1145/1593254.1593272 [Elektronisk]Tillgänglig:
[2012-11-15]

Larry Larraga and Dan Coleman. (2009). Video podcasting is not as hard or as expensive as you think. In Proceedings of the 35th annual ACM SIGUCCS fall conference (SIGUCCS '07). ACM, New York, NY, USA, 202-206. DOI=10.1145/1294046.1294095[Elekronisk] Tillgänglig: <http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?doid=1294046.1294095 >
[2012-11-15]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar