Lärkontrakt – Digital
Distributionsformer DDB302
Av någon anledning som vill en del länkar inte bli aktiva, men dem fungerar ändå då man istället får kopiera addressen och klistra in dem i addressfältet ^^
Niklas Vedberg
Högskolan Väst 2012
Blog → Vodcast →
Facebook
Tjänster att använda:
tjänst att använda för
blog, Blogspot, Tjänst A:
niklasvedberg.blogspot.com
tjänst att använda för
vodcast (videocast) , Tjänst B:
(är igentligen blog i sig
där man kan posta vodcast)
Facebooksidan, där jag kommer uppehålla vid Tjänst C:
http://www.facebook.com/Ddb302NiklasVedberg
Tillsammans
med bloggen, vill jag testa hur dessa tjänster skulle kunna fungera
i en kedja för att sedan låta dessa ligga till grund för essän
med dem möjliga
frågeställningarna:
1.
Hur ett företag kan stärka sitt varumärke med
podcastvideos.
2. Hur ett företag kan
profilera sig på sociala medier genom att låta sina användare vara
delaktiga.
Litteratur att använda:
Tjänst A: Blogg
(göra bloginlägg om videocast):
Felix,
Lionel & Stolarz, Damien (2006). Hands-on
guide to video blogging and podcasting :
emerging
media tools for business communication.
Amsterdam; Elsevier.
Larry Larraga and Dan
Coleman. (2009). Video podcasting is not as hard or as expensive as
you think. In Proceedings of the 35th annual ACM SIGUCCS fall
conference (SIGUCCS '07). ACM, New York, NY, USA, Pages 202-206.
DOI=10.1145/1294046.1294095[Elekronisk] Tillgänglig:
<http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?doid=1294046.1294095
>
[2012-11-15]
- Video podcasting is not as hard or as expensive as you think
Wikipedia, The Free Encyclopedia.(2012)RSS
Enclousure.[Elektronisk]Tillgänglig:
<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=RSS_enclosure&oldid=497477345
>
[2012-11-15 Kl. 13:24]
Wikipedia, The Free Encyclopedia (2012)Podcast.
[Elektronisk] Tillgänglig:<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Podcast&oldid=520737772
>
[2012-11-20 Kl. 14:00]
Ormond, Pat R.
(2008)Podcasting enhances learning. J. Comput. Small Coll. 24, 1. Pages 232-238. [Elektronisk] Tillgänglig:
< http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1409763.1409817&coll=DL&dl=ACM >
< http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1409763.1409817&coll=DL&dl=ACM >
[2012-11-20]
Meng, Peter (2005)
PODCASTING & VODCASTING-A WHITE PAPER. [Elektronisk] Tillgänglig:
<
http://www.wssa.net/WSSA/SocietyInfo/ProfessionalDev/Podcasting/Missouri_Podcasting_White_Paper.pdf
>
[2012-11-20]
Bowman, J. (2006). Getting
plugged on the podcast [Elektronisk] Tillgänglig:<
http://ezproxy.server.hv.se/login?url=http://search.proquest.com/docview/206281560?accountid=14825
>
[2012-11-23]
Scott, David M. (2007). You
oughta be in pictures. EContent, vol. 30, no. 6, pp. 64-64.
[Elektronisk]
Tillgänglig:<
http://ezproxy.server.hv.se/login?url=http://search.proquest.com/docview/213816970?accountid=14825>
[2012-11-23]
Wen Gao, Yonghong Tian,
Tiejun Huang, and Qiang Yang. (2010). Vlogging: A survey of
videoblogging technology on the web. ACM Comput. Surv. 42,
4, Article 15 (June 2010), 57 pages. DOI=10.1145/1749603.1749606
http://doi.acm.org.ezproxy.server.hv.se/10.1145/1749603.1749606
[Elektronisk]Tillgänglig: <
http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1749603.1749606&coll=DL&dl=ACM&CFID=208250886&CFTOKEN=97819450
>
[2012-11-23]
Youtube (2010) Kevin Butler
PS3 Commercials. [Elektronisk] Tillgänglig: <
http://www.youtube.com/watch?v=9ONtyilKg8Q >
[2012-11-23]
Tjänst B: Podcast
(göra videocasts om facebook) →
Inlägg 1:
Einarson, Peder(2011)Skapa en facebookstrategi[Elektronisk]Tillgänglig:
< http://www.facebookskolan.se/foretag/index.php?page=skapa-facebookstrategi >
[2012-12-05]
Facebook(2012)Facebook-newsroom [Elektronisk]Tillgänglig:
< http://newsroom.fb.com/Key-Facts >
[2012-12-05]
Irena Pletikosa Cvijikj and Florian Michahelles. (2011). Understanding social media marketing: a case study on topics, categories and sentiment on a Facebook brand page. In Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments
(MindTrek '11). ACM, New York, NY, USA, Pages 175-182. [Elektronisk]
Tillgänglig: <
http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=2181037.2181066&coll=DL&dl=ACM&CFID=204834643&CFTOKEN=34079468
>
[2012-12-05]
Inlägg 2:
Andersson, Robert (2011)Publicera intressant och engagerande innehåll. [Elektronisk] Tillgänglig:
< http://www.facebookskolan.se/foretag/index.php?page=publicera-intressant-och-engagerande-innehall >
[2012-12-07]
Facebook_a (2012) Kattjouren. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.facebook.com/Kattjouren?ref=ts&fref=ts >
[2012-12-07]
Facebook_b (2012) Gametrailers. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.facebook.com/gametrailers/app_403359706360567?ref=ts >
[2012-12-07]
Harris, Lisa. Dennis, Charles. (2011) Engaging customers online – challenges for e-retailers. Journal of Consumer Behaviour, Volume 10, Issue 6 p. 338–346.
[Elektronisk] Tillgänglig: < http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cb.375/references >
[2012-12-07]
Inlägg 3:
Andersson, Robert(Andersson_a 2012)Facebook Offers (Erbjudanden) tillgängligt för alla sidor. [Elektronisk]Tillgänglig: < http://www.facebookskolan.se/blogg/index.php?blogg=facebook-offers-erbjudanden-tillgangligt >
[2012-12-09]
Andersson, Robert(Andersson_b 2012)Facebook Offers I Sverige [Elektronisk]
[2012-12-09]
Andersson, Jimmy (Andersson_c 2012)Alla företag erbjuds nu Facebook Offers. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.ehandel.se/Alla-foeretag-erbjuds-nu-Facebook-Offers,1561.html >
[2012-12-09]
Andersson, Robert (Andersson_d 2012)Facebook testar vill-ha-knapp med nya funktionen collections. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.facebookskolan.se/blogg/index.php?blogg=facebook-testar-vill-ha-knapp-med-nya-funktionen-collections >
[2012-12-09]
Constantine, Josh (2012) Facebook Collections Lets Retailers Augment Posts With “Want/Collect” Buttons That Save Products To Pinteresque Profile Sections. [Elektronisk] Tillgänglig:
[2012-12-09]
Harris, Lisa. Dennis, Charles. (2011) Engaging customers online – challenges for e-retailers. Journal of Consumer Behaviour, Volume 10, Issue 6 p. 338–346.
[Elektronisk] Tillgänglig: < http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cb.375/references >
[2012-12-09]
Palmer, Adrian. Koenig-Lewis, Nicole. (2009) An experiential, social network-based approach to direct marketing. Direct Marketing: An International Journal, Vol. 3 Iss: 3 pp. 162 – 176. [Elektronisk] Tillgänglig: < http://www.emeraldinsight.com/case_studies.htm/journals.htm?articleid=1806140&show=html&WT.mc_id=alsoread >
[2012-12-09]
Tjänst C: Facebook
(göra facebook inlägg om bloggning):
Hedengren, Thord Daniel &
Olsson, Rickard m fl.(2011)BörjaBlogga [Elektronisk]
Tillgänglig: < http://borjablogga.se/tagg/borja-blogga-101/
>
[2012-11-14]
Eric Baumer, Mark Sueyoshi,
and Bill Tomlinson. (2008). Exploring the role of the reader in the
activity of blogging. In Proceedings of the SIGCHI Conference on
Human Factors in Computing Systems (CHI '08). ACM, New York, NY,
USA, 1111-1120. [Elektronisk]Tillgänglig: <
http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=1357054.1357228&coll=DL&dl=ACM&CFID=201421078&CFTOKEN=45754545
>
[2012-11-14]
Artiklar
för essän:
Irena Pletikosa Cvijikj and
Florian Michahelles. (2011). Understanding social media marketing: a
case study on topics, categories and sentiment on a Facebook brand
page. In Proceedings of the 15th International Academic MindTrek
Conference: Envisioning Future Media Environments (MindTrek '11).
ACM, New York, NY, USA, 175-182. [Elektronisk] Tillgänglig: <
http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?id=2181037.2181066&coll=DL&dl=ACM&CFID=204834643&CFTOKEN=34079468
>
[2012-11-19]
Stina Nylander and Åsa
Rudström. (2011). Questions, inspiration, feedback, and
contributions: how entrepreneurs network online. In Proceedings
of the 5th International Conference on Communities and Technologies
(C&T '11). ACM, New York, NY, USA, 128-137.
[Elektronisk]Tillgänglig:
[2012-11-15]
Yung-Ming Li and Nine-Jun
Lien. (2009). An endorser discovering mechanism for social
advertising. In Proceedings of the 11th International Conference
on Electronic Commerce (ICEC '09). ACM, New York, NY, USA,
125-132. DOI=10.1145/1593254.1593272
http://doi.acm.org.ezproxy.server.hv.se/10.1145/1593254.1593272
[Elektronisk]Tillgänglig:
[2012-11-15]
Larry Larraga and Dan
Coleman. (2009). Video podcasting is not as hard or as expensive as
you think. In Proceedings of the 35th annual ACM SIGUCCS fall
conference (SIGUCCS '07). ACM, New York, NY, USA, 202-206.
DOI=10.1145/1294046.1294095[Elekronisk] Tillgänglig:
<http://dl.acm.org.ezproxy.server.hv.se/citation.cfm?doid=1294046.1294095
>
[2012-11-15]
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar